[English Below]
МУИС-ийн Хууль зүйн сургууль нь Японы Нагоягийн их сургуулийн Хуулийн сургууль болон Нагоягийн их сургуулийн Азийн эрх зүйн солилцооны төв (Center for Asian Legal Exchange)-тэй тогтоосон хамтын ажиллагааны хүрээнд тус сургуулийн бакалаврын түвшний оюутнуудад “Монголын эрх зүйн тогтолцоо” хичээлийг зааж байна.
Энэхүү хичээлийн зорилго нь Япон оюутнуудад Монголын хууль, эрх зүйн тогтолцоо болон салбар эрх зүйн талаарх онол, практикийн үндсэн ойлголтыг олгоход оршиж байна. Хичээлийг МУИС-ийн Хууль зүйн сургуулийн багш нар Монгол улсаас Япон болон Англи хэл дээр зааж байгаа бөгөөд Нагояагийн их сургуулийн оюутнууд Японд байрлах танхимдаа цуглан хичээлдээ хамрагдаж байгаагаараа онцлог юм.
2024 оны 4-р сард анх тус хичээлийг зохион байгуулж, 48 оюутан хамрагдаж байсан бол энэ жил 55 оюутан бүртгүүлж, хичээл хоёр дахь жилдээ амжилттай үргэлжилж байна.
Цаашид энэхүү хамтын ажиллагаа өргөжин хөгжиж, харьцуулсан эрх зүйн судалгаа болон хамтарсан эрдэм шинжилгээний ажлуудаар гүнзгийрэн өргөжих төлөвтэй байна.
Faculty members from the School of Law at the National University of Mongolia are teaching the online course “Introduction to the Mongolian Legal System” to Nagoya University Students
The School of Law at the National University of Mongolia is teaching the online course “Introduction to the Mongolian Legal System” to undergraduate students at the School of Law at Nagoya University, Japan.
This course is offered as part of an academic collaboration between the School of Law at the National University of Mongolia and both the School of Law and the Center for Asian Legal Exchange (CALE) at Nagoya University.
The course aims to provide Japanese students with a comprehensive theoretical and practical understanding of Mongolia’s legal system and various branches of law. It is delivered online by faculty members of the School of Law directly from Mongolia, using both Japanese and English as the instruction. A distinctive feature of this program is that the Nagoya University students gather in a classroom setting in Japan to participate in the lectures in real time.
Initially launched in April 2024, the course was attended by 48 students. This year, it has expanded to 55 enrolled students, marking a successful continuation into its second year.
Looking ahead, the partnership between the two universities is expected to further expand through comparative legal research and joint academic initiatives.