Окаяама Их Сургуулийн ESD Promotion Center-ийн төлөөлөгчидтэй албан уулзалт хийлээ

Share Button

2015 онд НҮБ-ийн Ерөнхий чуулган болж 2000 оноос хэрэгжсэн “Мянганы хөгжлийн зорилт”-ын үр дүнг дүгнээд цаашид 2015 он хүртэл хэрэгжсэн  олон нэртэй хөтөлбөрүүдийн оронд 2030 он хүртэл хэрэгжүүлэх “Sustainable Development Goals”-ыг баталсан. Тогтвортой хөгжлийн хувьд 2030 он хүртэл хэрэгжих 17 зорилгыг тодорхойлсон бөгөөд 4-р зорилго нь Тогтвортой Хөгжлийн Боловсролын зорилго юм. Энд боловсролын шинэ үзэл баримтлалын утга санаа тусгагдсан ба Тогтвортой хөгжлийн 17 зорилго биелэгдэх үндэс нь тогтвортой хөгжлийн боловсрол (4-р зорилго) болно гэж үзэж байна. Тогтвортой хөгжлийн боловсролын зорилгыг “2030 он хүртэл бүх хүнд нийтийг хамарсан, үл алагчилсан, дээд зэргийн чанартай боловсрол олгох ба бүх нийтийн насан туршдаа суралцах боломжийг баталгаатай болгоно” гэж томьёолсон.

Нэгдсэн Үндэсний байгууллагаас тодорхойлсон Дэлхий нийтээрээ хэрэгжүүлэх Тогтвортой хөгжлийн-2030 зорилтуудыг хэрэгжүүлэхэд Ази Номхон далайн орнуудын үйл ажиллагааг удирдан чиглүүлэх үүргийг аван Япон улс сонгогдон ажиллаж байгаа билээ.

Энэ хүрээнд Японы Окаяама Их Сургууль нь НҮБ-ийн Ази Номхон далайн орнуудын Тогтвортой хөгжлийн боловсролыг чиглүүлэгч сургуулиар сонгогдон ажиллаж байна.

Окаяама Их Сургуулийн ESD Promotion Center нь 2017-2019 онд “Core to Core Program: Asia-Africa Science Platform” төсөл хэрэгжүүлсэн ба дараах уулзалтуудыг зохион байгуулсан бөгөөд МУИС-ийн төлөөлөл оролцож байсан билээ.

  • 1-р уулзалт 2017 оны 7-р сарын 10-12нд Окаяама Их Сургууль, Киото Их Сургууль, Япон
  • 2-р уулзалт 2017 оны 11-р сарын 24-26нд Монгол Улсын Их Сургууль, Монгол
  • 3-р уулзалт 2018 оны 3-р сарын 4нд Окаяама Их Сургууль, Япон
  • 4-р уулзалт 2018 оны 7-р сарын 9-12нд Тояама Их Сургууль, Япон
  • 5-р уулзалт 2018 оны 10-р сарын 28-29нд, Индонезийн Боловсролын Их Сургууль, Индонез
  • 6-р уулзалт 2019 оны 7-р сарын 9-11нд Янгон Боловсролын Их Сургууль, Мянмар

Одоо 2021-2024 онд “Advanced Research Networks Formation of Centre of Excellence to Promote Teacher Education for ESD, Towards Achieving SDGs”, “Promoting Teacher Education for Climate Change Education through Collaboration between Asian Centres of Excellence on ESD” төслийг хэрэгжүүлж байгаа бөгөөд дараах уулзалтыг зохион байгуулсан байна.

  • 1-р уулзалт 2021 оны 17, Онлайн
  • 2-р уулзалт 2021 оны 24, Онлайн
  • 3-р уулзалт 2022 оны 05 сарын 03-05, Монгол Улсын Их Сургууль, Монгол

5-р сарын 3-5-ны өдрүүдэд Улаанбаатар хотноо болох 3-р уулзалтыг МУБИС, МУИС  Бээжин дэх ЮНЕСКО болон  Японы Окаяама Их Сургууль хамтран  “Азийн орнуудад багшийн уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсролыг дэмжих нь” сэдэвт ОУЭШХ болгон өргөтгөн зохион байгуулахаар болсон.

5-р сарын 2-ны өдөр МУИС-ийн захиргаа, Хамтын ажиллагааны хэлтсийн  мэргэжилтнүүд, Тогтвортой Хөгжлийн Хүрээлэнгийн удирдлага, эрдэмтэн судлаачид, багш нар болон Окаяама Их Сургуулийн төлөөлөл, хуралд оролцохоор ирсэн бусад орны гишүүдтэй 2024 он хүртэл үргэлжлэх “Advanced Research Networks Formation of Centre of Excellence to Promote Teacher Education for ESD, Towards Achieving SDGs”, “Promoting Teacher Education for Climate Change Education trough Collaboration between Asian Centres of Excellence on ESD”  төслийн хүрээнд МУИС-ийн оролцоог нэмэгдүүлэх, хамтын ажиллагааны төлөвлөгөөг өргөн хүрээнд дэвшүүлэх, тогтвортой хөгжлийн боловсролын зорилт тэр дундаа уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсролын агуулгыг их дээд сургуулийн хөтөлбөрт оруулах, багш мэргэжилтний ур чадварыг дээшлүүлэх, түншлэгч талуудын ойлголт, мэдлэгийг нэмэгдүүлэх, боловсролд үзүүлэх уур амьсгалын өөрчлөлтийн үр нөлөөг улс орнуудын хэмжээнд харьцуулах, туршлага солилцох чиглэлээр албан уулзалтыг амжилттай зохион байгууллаа.

Хурал, уулзалтаас гарсан үнэтэй санал, зөвлөмжийг Монгол Улсын Их Сургууль бодитой ажил хэрэг болгохын төлөө хамтран ажиллах болно гэдгийг МУИС-ийн захирал Доктор, Профессор Б.Очирхуяг онцлон хэллээ.

Уулзалт дараах хүмүүсийн бүрэлдэхүүнтэй боллоо.

NUM members

OCHIRKHUYAG BAYANJARGAL

President

National University of Mongolia

BADMAANYAMBUU DORJ

Vice president for student and academic affairs

National University of Mongolia

BADAMDASH DASHDAVAA

Head, Department of Cooperation

National University of Mongolia

CHULUUN TOGTOKH

Director, Institute for Sustainable Development

National University of Mongolia

ALTANSUKH OCHIR

Secretary-General, Institute for Sustainable  Development

National University of Mongolia

ENKH-AMGALAN BYAMBAJAV

Associate professor, Head of Finance Department

National University of Mongolia

NYAMGEREL CHOIJILSUREN

Associate Professor, Chemistry Department

National University of Mongolia

DULGUUN JARGALSAIKHAN

Lecturer, Department of Physics

National University of Mongolia

ENKHJARGAL BATKHUYAG

Senior specialist, Department of Cooperation

National University of Mongolia

 

FOREIGN MEMBERS

HIROKI FUJII

Director, Okayama University ESD Promotion Centre

Okayama University, Japan

KIICHI OYASU

Director, Education Cooperation Department

Asia-Pacific Cultural Centre for UNESCO

KHALIFATULLOH FIEL’ARDH

Research Assistant Professor, Faculty of Education

Okayama University, Japan

TOMONORI ICHINOSE

Professor, Faculty of Education

Miyagi University of Education, Japan

JESTONI P. BABIA

Dean, College of Education

University of San Jose – Recoletos, Philippines

AMOR Q DE TORRES

Vice President for Academic Affairs,

Capitol University, Philippines

FELINA P. ESPIQUE

Dean, School of Teacher Education and Liberal Arts,

St. Louis University, Philippines

LETICIA M. BAUTISTA 

Consultant, Madonna and Child Hospital,

Cagayan de Oro City, Philippines

ATHAPOL ANUNTHAVORASAKUL

Director, Centre for Educational Research and ESD

Chulalongkorn University, Thailand

Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар